Literatura
Gdzie można znaleźć książki, artykuły nt. szeroko rozumianych zaburzeń autystycznych?
Obszerny zbiór książek, publikacji, artykułów w czasopismach posiada w swoich zbiorach lęborska Filia Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Słupsku. Biblioteka mieści się w budynku Liceum Ogólnokształcącego w Lęborku przy ul. Dygasińskiego 14 i jest czynna w poniedziałek w godz. 10-18, wtorek-piątek w godz. 8-18 i soboty w godz. 8-15. Tel. (59) 862 10 70 www.pbw.slupsk.pl/lebork
Zestawienie pozycji książkowych i czasopism dostępnych w bibliotece w Lęborku:
1. 10 rzeczy, o których chciałoby ci powiedzieć dziecko z autyzmem /z ang. przeł. Paweł Karpowicz/ Warszawa: Świat Książki, aut. Notbohm Ellen
2. Analfabeci emocji. [Zespół Aspergera] aut. Waligórska Anna, Waligórski Michał – Charaktery 2012 nr 1
3. Analiza psychologiczna zachowań problemowych dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu Tarnavska Yuliya, Niepełnosprawność i Rehabilitacja 2015 mr 3 s.139-152
4. Autoagresja u osób z autyzmem Part Sylwia – Bliżej Przedszkola 2009 nr 7-8 s. 34-39
5. Autystycy i zwierzęta. Rec. Temple Grandin, Catherine Johnson. Zrozumieć zwierzęta: wykorzystanie tajemnic autyzmu do rozszyfrowania zachowań zwierząt /tł. Krzysztof Pułaski. – Poznań: „Media Rodzina”, 2011 Borczak Karolina Nowe Książki 2011 nr 9 s. 73
6. Autyzm – dziwny świat Nowina-Konopka Magdalena – Bliżej Przedszkola 2009 nr 3 s. 38-41
7. Autyzm: jak pomóc rodzinie /przekł. Sylwia Pikiel – Gdańsk: Gdańskie Wydaw. Psychologiczne Randall Peter, Parker Jonathan
8. Autyzm: na granicy zrozumienia /red. nauk. Barbara Winczura. – Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls” 2009
9. Autyzm: od badań mózgu do praktyki psychologicznej Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Pisula Ewa
10. Autyzm: przyczyny, symptomy, terapia – Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia, Pisula Ewa
11. Autyzm: wybór bibliografii z lat 1998-2009 Trojan Elżbieta, Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 2010 nr 7 s. 62-64
12. Autyzm a niepełnosprawność intelektualna i opóźnienie w rozwoju: skala oceny zachowań autystycznych – Gdańsk: Harmonia Universalis Błeszyński Jacek
13. Autyzm a oligofrenia. [próba porównania] Kruk-Lasocka Joanna, Szkoła Specjalna 1994 nr 4 s.195-200
14. Autyzm a terapia behawioralna Ryszewska-Banko Justyna, Grzyb Barbara – Niepełnosprawność i Rehabilitacja 2014 nr 3 s.144-163
15. Autyzm czy nie autyzm? Dubis Anna – Edukacja i Dialog 2005 nr 7 s.24
16. Autyzm dziecięcy Jankowska Ewa – Magazyn Pielęgniarki i Położnej 2014 nr 5 s. 36-37
17. Autyzm dziecięcy: zagadnienia diagnozy i terapii. – Kraków: „Impuls” Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
18. Autyzm i przywiązanie – Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Pisula Ewa, 2003
19. Autyzm i zespół Aspergera (zestawienie bibliograficzne) Zwierzyńska Bożena – Nowa Szkoła 2000 nr 2 s.55-60
20. Autyzm jako wynik zaburzeń we wczesnych etapach rozwoju człowieka Górecka Marzena, Hanć Tomasz – Remedium 2011 nr 5 s.6-7
21. Autyzm kontrowersje i wyzwania /pod red. Władysława Dykcika/ – Poznań : Wydaw. ERUDIT
22. Autyzm mówi… Cz. 1 Janiec Agnieszka – Bliżej Przedszkola 2009, nr 12 s.58-60
23. Autyzm mówi… Cz. 2 Janiec Agnieszka – Bliżej Przedszkola 2010 nr 2 s.62-64
24. Autyzm na diecie Alpert Mark – Świat Nauki 2007 nr 5 s.13-14
25. Autyzm od wewnątrz: przewodnik. Fundacja Synapsis: Fraszka Edukacyjna De Clercq Hilde
26. Autyzm problem wciąż nieznany Błądek Małgorzata, Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 2013 nr 2 s.16-20
27. Autyzm u dziecka – jak go rozpoznać? Szczypczyk Anna – Bliżej Przedszkola 2015 nr 10 s.20-21
28. Autyzm wczesnodziecięcy: diagnoza, przebieg, leczenie. – Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Jaklewicz Hanna
29. Autyzm wczesnodziecięcy – etiologia i terapia Bobkowicz Lucyna – Scholasticus 1993 nr 4-5 s.67-75
30. Autyzm wyzwaniem naszych czasów /pod red. Tadeusza Gałkowskiego i Joanny Kossewskiej/ – Kraków: Wydaw. Naukowe Akademii Pedagogicznej
31. Autyzm. Czy wszystko o nim wiemy? Waligórska Anna, Waligórski Michał – Psychologia w Szkole 2011 nr 3 s.134-140
32. Badania nad wykorzystywaniem metody Ruchu Rozwijającego w pracy z dzieckiem autystycznym Błeszyński Jacek – Wychowanie na co dzień 2001 nr 12 s.10-12
33. Badania różnicujące autyzm od zatrucia dzieci metalami ciężkimi Błeszyński Jacek – Wychowanie na co dzień 2003 nr 1-2 s.23-25
34. Biologiczne uwarunkowania autyzmu Górecka Marzena, Hanć Tomasz – Remedium 2010 nr 2 s.24-25
35. Blaski indywidualnego nauczania ucznia dotkniętego autyzmem Bąk-Średnicka Anna – Języki Obce w Szkole 2011 nr 4 s.75-80
36. Byłam dzieckiem autystycznym – Wwa – Wrocław: Wydaw. Nauk. PWN Grandin Temple, Scariano M1995
37. Charakterystyka zmian w rozwoju umysłowym dzieci autystycznych – Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej Markiewicz Katarzyna 2007
38. Chelatacja, metylacja i HBOT. [formy oddziaływania na dziecko z zaburzeniami rozwojowymi] Janiec Agnieszka – Bliżej Przedszkola 2009 nr 2 s.46-47
39. Co dalej z zespołem Aspergera? Górska Elżbieta – Informator Oświatowy 2015 nr 3 s.30
40. Co potrafi twój mózg – Warszawa: Wydawnictwo Medium – Gamon David, Bragdon Allen 2003
41. Czy dziecko głuchoniewidome może być autystyczne Zaorska Marzena – Szkoła Specjalna 2010 nr 4 s.298-304
42. Czy szkoła powinna się otworzyć na autyzm Błeszyński Jacek Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 1995 nr 3 s.25-26
43. Czy to możliwe? Ułatwiona komunikacja jedną z metod porozumiewania się z dzieckiem autystycznym z zaburzeniami mowy Napiórkowska Małgorzata – Szkoła Specjalna 1999 nr 3 s.171-177
44. Dla dzieci z autyzmem Kołnierzak Marzena – Bliżej Przedszkola 2009 nr 4 s.14-16
45. Doświadczenia rodzeństwa osób autystycznych Poleć Iwona – Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 2015 nr 8 s.40-47
46. Drama w pracy z dziećmi z zespołem Aspergera Ciećwierz Tomasz – Remedium 2010 nr 11 s.20-21
47. Drugie opowieści terapeutów /komentuje Hanna Olechnowicz/ – Wwa: WSiP 2000
48. Dzieci autystyczne Marczak Halina – Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 1994 nr 9 s.22-25
49. Dzieci autystyczne i z zespołem Aspergera w przedszkolu Rękosiewicz Małgorzata – Przed Szkołą 2014 nr 3 s.8-10
50. Dzieci chore, niepełnosprawne i z utrudnieniami w rozwoju /pod red. nauk. Beaty Cytowskiej, Barbary Winczury i Andrzeja Stawarskiego. – Kraków : „Impuls”. [m. in. dziecko z zespołem Seckela, Nijmegen, Robinowa, Aperta, Pataua, Turnera, Ushera, Cri du Chat, Pradera-Williego, Aspergera, Tourette’a, z fobią społeczną, chorobą sierocą, mutyzmem wybiórczym, padaczką, artrogrypozą, syndromem apallicznym]
51. Dzieci o specjalnych potrzebach komunikacyjnych: diagnoza, edukacja, terapia red. nauk. Barbara Winczura. – Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”
52. Dzieci z autyzmem Gelleta-Mac Izabela – Wychowanie w Przedszkolu 2008 nr 4 s.36-39
53. Dzieci z zaburzeniami łączonymi: trudne ścieżki rozwoju red. naukowa Barbara Winczura. – Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. [m. in. autyzm]
54. Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu Gołaska Paulina, Nowotnik Anna – Wychowanie w Przedszkolu 2013 nr 1 s.23-27
55. Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu wyzwaniem dla rodziców i wychowawców Gołaska Paulia – Wychowanie w Przedszkolu 2013 nr 4 s.14-19
56. Dzieci zamknięte we własnym świecie Pisula Ewa – Życie Szkoły 2003 nr 6 s.324-327
57. Dziecko autystyczne: prawdziwa opowieść o Maciusiu – Kraków: „Impuls” Zawiślak Beata
58. Dziecko autystyczne jest jak przybysz z innej planety Błotnicka Małgorzata – Psychologia w Szkole 2005 nr 1 s.79-91
59. Dziecko autystyczne w klasie Goetz Magdalena – Głos Nauczycielski 2013 nr 19 s.12
60. Dziecko autystyczne w rodzinie Wosik-Kawala Danuta – Opieka-Wychowanie-Terapia 1999 nr 1 s.15-18
61. Dziecko autystyczne w środowisku rodzinnym i szkolnym – Wwa: WSiP Gałkowski Tadeusz 1995
62. Dziecko autystyczne z zespołem Aspergera: studium przypadku. – Wyd. 2. – Kraków: „Impuls”Maciarz Aleksandra, Biadasiewicz Małgorzata 2005
63. Dziecko autystyczne. Metody i formy pracy w szkole Patyk Katarzyna – Nowa Szkoła 2000 nr 5 s.45-53
64. Dziecko z autyzmem – szansa w „Intens Word”? Rubiniec Jolanta – Edukacja i Dialog 2010 nr 3-4 s.44-47
65. Dziecko z autyzmem: terapia deficytów poznawczych a teoria umysłu. – Wyd. 2. – Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls” 2008, Winczura Barbara
66. Dziecko z autyzmem i zespołem Aspergera w szkole i przedszkolu: informacje dla pedagogów i opiekunów. Jagielska Gaberiela 2010
67. Dziecko z autyzmem w grupie integracyjnej Zawidniak Nina – Życie Szkoły 2010 nr 10 s.30-36
68. Dziecko z zaburzeniami w rozwoju: konteksty diagnostyczne i terapeutyczne /pod red. nauk. Beaty Cytowskiej i Barbary Winczury/ – Kraków: „Impuls”
69. Dziecko z zespołem Aspergera w rzeczywistości społecznej i edukacyjnej Kowalczyk Małgorzata – Nauczanie Początkowe. Kształcenie zintegrowane 2014 nr 2 s.37-46
70. Dziewczęta i kobiety z zespołem Aspergera – sukces czy porażka w szkole lub w pracy? Rynkiewicz Agnieszka – Edukacja i Dialog 2009 nr 5 s.19-22
71. Echolalia jako jedna ze specyficznych cech mowy dziecka autystycznego Błeszyński J., Bobkowicz L. – Psychologia Wychowawcza 1997 nr 3 s.251-257
72. Edukacja eksperymentalna i wczesna interwencja w autyzmie Rynkiewicz Agnieszka – Edukacja i Dialog 2009 nr 4 s.31-32
73. Edukacyjna i terapeutyczna filozofia Bruno Bettelheima Terlecka Wanda – Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 1994 nr 1 s.36-41
74. Empatia: co potrafią lustrzane neurony. Bauer Joachim – Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN
75. Formy i metody terapii dzieci autystycznych z wybranych województw. W: Słupskie Prace Humanistyczne nr 11 b. – Słupsk: WSP Błeszyński Jacek
76. Funkcjonowanie psychospołeczne rodziców i rodzeństwa dziecka autystycznego Błaszczyk Sylwia – Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 2008 nr 3 s.40-44
77. Funkcjonowanie seksualne osób ze spektrum autyzmu Prokopiak Anna – Niepełnosprawność i Rehabilitacja 2012 nr 3 s.28-36
78. Geneza autyzmu wczesnodziecięcego (wybrane teorie) Leśniewska Katarzyna – Wychowanie na co dzień 1998 nr 1-2 s.29-33
79. Genialni indywidualiści. [o ludziach z zespołem Aspergera] Plechan-Kręcicka Aldona – Przegląd Oświatowy 2014 nr 3 s.17-18
80. Gry i zabawy we wczesnej interwencji: ćwiczenia dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i przetwarzania sensorycznego /przekł. Emilia Bochenek/ – Gdańsk: Harmonia Universalis Sher Barbara
81. Indywidualny program katechetyczny (IPK) dla osób z niepełnosprawnością intelektualną i autyzmem. Studium przypadku Kiciński Andrzej ks. Katecheta 2011 nr 1 s.4-11
82. Integracja dziecka autystycznego z rówieśnikami Narewska J., Woźniak E. – Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 2003 nr 4 s.43-44
83. Jak rozpoznać zespół Aspergera? Korendo Marta – Bliżej Przedszkola 2010 nr 4 s. 62-63
84. Język a myślenie: terapia osób z zaburzeniami mowy. Smerka Tomasz – Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego 2009
85. Kiedy Asperger dorasta razem z nami Wilkinson Lee A. – Charaktery 2008 nr 12 s.72-76
86. Kierunki pracy terapeutycznej z autystyczną Zosią – charakterystyka dziecka Królikowska Krystyna – Rewalidacja 2009 nr 1 s. 29-34
87. Klub dla osób z autyzmem Jędrzejczyk Iwona – Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 2009 nr 9 s.54-56
88. Kompetencje społeczne rodzeństwa osób z autyzmem Danielewicz Dorota, Rola Jarosław – Szkoła Specjalna 2011 nr 1 s. 32-41
89. Kompleksowe wspomaganie rozwoju uczniów z autyzmem i zaburzeniami pokrewnymi /red. nauk. Joanna Kossewska/ – Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”
90. Koncepcja diagnozy rozwojowej w terapii dzieci z autyzmem i pokrewnymi zaburzeniami Ławicka Joanna – Szkoła Specjalna 2007 nr 4 s. 296-305
91. Kształtowanie kompetencji społecznych u dziecka z zespołem Aspergera w placówce przedszkolnej Kozdroń Agnieszka – Bliżej Przedszkola 2015 nr 7-8 s. 28-30
92. Logopedia: teoria zaburzeń mowy /red. nauk. Stanisław Grabias, Marek Kurkowski/ – Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
93. Mali odkrywcy bliżej emocji. [autyzm] Rynkiewicz Agnieszka – Charaktery 2014 nr 11 s.70-73
94. Małe dziecko z autyzmem: diagnoza i terapia. – Gdańsk: Gdańskie Wydaw. Psychologiczne
95. Metoda holding w terapii dzieci autystycznych Markiewicz Katarzyna – Scholasticus 1999 nr 5-6 s. 59-64
96. Metoda wymuszonego kontaktu HOLDING THERAPY. Cz. 1 Tokarczyk Jolanta – Informator Oświatowy 2001 nr 2 s.22-25
97. Metoda wymuszonego kontaktu HOLDING THERAPY. Cz. 2 Tokarczyk Jolanta – Informator Oświatowy 2001 nr 3 s.10-13
98. Metody i formy pracy z uczniem autystycznym Patyk Katarzyna – Nowa Szkoła 2012 nr 2 s.19-28
99. Mocne strony autyzmu: zespół Aspergera Rynkiewicz Agnieszka – Edukacja i Dialog 2000 nr 253
100. Moje spotkania z Piotrem (Terapia dziecka Autystycznego) Napiórkowska Małgorzata – Wychowanie na co dzień 1997 nr 9 s.10-12
101. Moje spotkanie z dzieckiem autystycznym. [program rewalidacji dziecka autystycznego z niepełnosprawnością umysłową w stopniu głębszym, bez kontaktu wzrokowego] Pura Maria – Wszystko dla szkoły 2004 nr 3 s.1-3
102. Motyl uwięziony w ciemnościach. [dzieci autystyczne] Stopyra Sawrina – Psychologia w Szkole 2008 nr 1 s.143-147
103. Mowa dziecka autystycznego Juszczak-Guca Joanna – Bliżej Przedszkola 2010 nr 2 s.66-67
104. Muzyka otwiera nam świat: program muzycznych zajęć edukacyjno-terapeutycznych dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz dzieci z autyzmem. – Gdańsk: „Harmonia” Raszewska Maria, Kuleczka Waldemar
105. Myślenie obrazami oraz inne relacje z mojego życia z autyzmem Temple Grandin – Wwa: Fraszka Edukacyjna – Fundacja Synapsis
106. Na imię mam Aspie. [Zespół Aspergera, autyzm] Milewska Krystyna – Charaktery 2007 nr 11 s.66-69
107. Na niebiesko dla autyzmu! Gajda A., Płocka W., Świder M. – Wychowanie w Przedszkolu 2010 nr 4 s.29
108. Najczęstsze błędy w postępowaniu z rodzicami dzieci autystycznych Perzanowski Tadeusz – Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 2013 nr 5 s.27-31
109. Neurony i roboty kontra autyzm Turner Mark – Charaktery 2008 nr 9 s. 68-71
110. Nieproste życie z Aspergerem. Cz. 1 Święcicka Joanna – Psychologia w Szkole 2010 nr 1 s.92-97
111. Nietypowe zainteresowania Mateusza (program pracy z autystycznym chłopcem) Kunicka Edyta – Rewalidacja 2009 nr 1 s.16-28
112. O autyzmie i programie SON-RISE, w rozmowie z Dominiką Solecką Fundacja Być Bliżej Siebie. Kaufman Raun – Szkoła Specjalna 2013 nr 2 s.146-148
113. Obraz własnej osoby i obraz świata u rodziców dzieci autystycznych a ich postawa wobec dziecka i terapii. W : Dysharmonie rozwoju: problemy diagnozy i terapii. – Kraków: UJ Kruk-Lasocka J., Skórczyńska M., Malczewski Cz
114. Oddziaływania biomedyczne w odniesieniu do dzieci z autyzmem Błaszczyk-Kowalska Sylwia – Niepełnosprawność i Rehabilitacja 2015 nr 3 s.153-163
115. Osoba z upośledzeniem umysłowym też staje się dorosła Lach Joanna – Szkoła Specjalna 2003 nr 2 s.95-97
116. Pandas, pitand i autyzm Janiec Agnieszka – Bliżej Przedszkola 2010 nr 9 s.68-70
117. Pedagogika specjalna. T. 1 : podręcznik akademicki ; red. nauk. Anna Firkowska-Mankiewicz, Grzegorz Szumski; [tł. Tomasz Hołówka, Andrzej P. Zakrzewski]. – Wwa : Wydaw. Naukowe PWN: Wydaw. APSSmith Deborah Deutsch
118. Początki autyzmu Rodier Patricia – Świat Nauki 2000 nr 5 s.50-57
119. Podróż w głąb autyzmu Gumińska Natalia – Dyrektor Szkoły 2015 nr 11 s.60-63
120. Podstawy terapii i edukacji dzieci z autyzmem Słomińska Dominika – Życie Szkoły 2003 nr 6 s.328-332
121. Pomóc autystycznemu dziecku Lange Nicholas, McDougle Christopher J. – Świat Nauki 2012 nr 12 s.32-37
122. Pomóż dziecku z… autyzmem [tł. Dorota Ściepko-Cram]. – Warszawa: „Liber” Seach D., Lloyd M., Preston M 2006
123. Potrzeby dorosłych osób z autyzmem – percepcja problemu przez samorządy stopnia gminnego i pracowników ośrodków pomocy społecznej Kuruliszwili Sergo – Niepełnosprawność i Rehabilitacja 2014 nr 3 s.131-143
124. Praca w zespole dzieci z autyzmem Kiepuszewska-Chudko Anna – Informator Oświatowy 2007 nr 4 s.38-40
125. Praca z dzieckiem autystycznym Klama Ramona – Wychowanie w Przedszkolu 2000 nr 9 s.554-555
126. Praca z dziećmi autystycznymi w ST. Colmans Mirosław Klaudia – Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 2007 nr 5 s. 55-56
127. Praca z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: poradnik dla nauczyciela. – Warszawa: Difin. [zawiera także przykłady opinii psychologiczno-pedagogicznych] Tanajewska Alicja, Naprawa Renata, Stawska Jadwiga 2014
128. Prawa edukacyjne ucznia autystycznego. Praca z uczniem ze SPE Łoskot Małgorzata – Głos Pedagogiczny 2014 nr 63 s. 49-52
129. Problemy zdrowia psychicznego u osób z zespołem Downa – Kraków: Warszawa: Oficyna Wydawnicza Impuls Zasępa Ewa 2013
130. Profesjonalne wsparcie [Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka] – Przegląd Oświatowy 2010 nr 14 s.16
131. Program nauki komunikacji dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – Kraków: „Impuls” Walczowska-Dutka Maria 2005
132. Przegląd badań genetycznych koncepcji etiologii autyzmu Błeszyński Jacek – Szkoła Specjalna 2007 nr 3 s. 75-183
133. Przez ręce do głowy i serca. Kształtowanie rozumnego działania dłoni metodą Felicji Affolter. Perspektywy zastosowania w terapii dzieci autystycznych Olechnowicz Hanna – Szkoła Specjalna 1997 nr 4 s. 215-221
134. Niepełnosprawności dziecka Pągowska Marta – Szkoła Specjalna 2010 nr 4 s. 258-266
135. Psychospołeczne koncepcje uwarunkowania autyzmu Górecka Marzena, Hanć Tomasz – Remedium 2010 nr 5 s.6-7
136. Pytaj i odpowiadaj: jak być rzecznikiem własnych potrzeb oraz ujawniać swoją diagnozę?: Poradnik dla osób ze spektrum autyzmu / pod red. Stephena M. Shore`a. – Szczecin: Krajowe Towarzystwo Autyzmu 2008
137. Matka, jej autystyczne dziecko oraz muzyka, która odmieniła ich życie Rec. Cathleen Lewis. Rex. Radom: Polskie Wydawnictwo Encyklopedyczne, 2009
138. Autyzm Rec. Kazimierz Jacek Zabłocki- Płock: Wyd. NOVUM, 2002. – 360 s. [okładka] Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga – Szkoła Specjalna 2002 nr 4
139. Czy moje dziecko ma autyzm? Jak rozpoznać najwcześniejsze oznaki autyzmu Rec. Osnat Teitelbaum, Philip Teitelbaum- Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia Universalis, 2012 Pańków Weronika – Szkoła Specjalna 2014 nr 5 s.390-393
140. Autyzm – epidemiologia, diagnoza i terapia Rec. Tadeusz Pietras, Andrzej Witusik, Piotr Gałecki (red.) – Warszawa: Wydawnictwo Continuo, 2010 Trojan Elżbieta – Niepełnosprawność i Rehabilitacja 2010 nr 2 s.117-120
142. Rodzice dzieci autystycznych Pisula Ewa – Scholasticus 1994 nr 5-6 s.77-84
143. Rodzice dzieci autystycznych wobec sytuacji trudnych Patyk Katarzyna – Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 2009 nr 7 s.34-42
144. Rodzina a dziecko z zespołem Aspergera Kic Anna, Popielska Dominika – Remedium 2010 nr 3 s.6-7
145. Rozwój komunikacji językowej u dzieci z zespołem Aspergera Błaszczyk-Kowalska Sylwia, Gacka Ewa – Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 2015 nr 10 s.3-13
147. Rozwój umiejętności komunikacyjnych dzieci autystycznych Minczakiewicz Elżbieta – Szkoła Specjalna 1998 nr 2 s.67-74
148. Sama jak nikt nigdzie. Diagnoza autyzmu Pawlitko Stella – Magazyn Pielęgniarki i Położnej 2007 nr 7-8 s. 65
149. Specyfika pracy nauczyciela wf – z dziećmi autystycznymi Staszek P. i in. – Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne 2009 nr 7 s.34-42
150. Spostrzeganie własnego dziecka przez rodziców dzieci autystycznych Pisula Ewa – Szkoła Specjalna 1991 nr 2/3 s.76-83
151. Spór o genezę autyzmu Winczura Barbara – Kwartalnik Pedagogiczny 1996 nr 3-4 s.135-151
152. Stosunki wewnątrzrodzinne w percepcji rodzeństwa dzieci autystycznych Kosecka Anna – Psychologia Wychowawcza 1999 nr 1 s.41-50
153. Stres rodzicielski związany z wychowywaniem dzieci autystycznych i z zespołem Downa Pisula Ewa – Psychologia Wychowawcza 1993 nr 1 s.44-51
154. System terapii dzieci autystycznych Princeton Child Development Insitute w USA Hamerlak Katarzyna – Dyrektor Szkoły 2010 nr 1 s.36-38
155. Opieka osób z autyzmem i ich rodzin w Polsce – Niepełnosprawność i Rehabilitacja 2011 nr 4 s.124-143
156. Szkolenie zawodowe i planowanie osobistego rozwoju: dla uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu: praktyczne materiały dla szkół -Wwa: Fraszka Edukacyjna Lundine Vicki, Smith Catherine 2008
157. Szkoła wobec potrzeb dziecka z zespołem Aspergera z perspektywy doświadczeń nauczyciela-terapeuty Kosior Edyta – Szkoła Specjalna 2009 nr 3 s. 204-217
158. Śmiech, zabawa i nauka z dziećmi o profilu autystycznym Moor Julia /przeł. Renata Van de Logt. – Łódź: Wydawnictwo Mała Litera; Warszawa: Wydawnictwo Cyklady
159. Świadomość zespołu wypalenia zawodowego u nauczycieli dzieci autystycznych Pągowska Marta – Szkoła Specjalna 2012 nr 3 s.175-183
160. Świat w rozbitym lustrze: teoria autyzmu: neurony lustrzane Ramachandran V.S., Oberman L.M. – Świat Nauki 2006 nr 12 s.47-53
161. Osobom Autystycznym Schopler E., Reichler R., Lansing M. 1995
162. Terapeutyczne wykorzystanie klocków LEGO w pracy z dziećmi z autyzmem (z badań nad inicjowaniem i podtrzymywaniem interakcji społecznych) Łaba Agnieszka – Niepełnosprawność i Rehabilitacja 2015 nr 2 s.105-120
163. Terapia behawioralna dzieci z autyzmem: terapia, badania i praktyka stosowanej analizy zachowania Suchowierska Monika, Ostaszewski Paweł, Bąbel Przemysław – Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne 2012
164. Toruński przykład integracji szkolnej dzieci z autyzmem Rubiniec Jolanta – Edukacja i Dialog 2013 nr 11-12 s.62-65
165. Trudne dzieciństwo i rodzicielstwo: książka dla nauczycieli, wychowawców i rodziców Maciarz Aleksandra – Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak 2009
166. Tworzyć czy odtwarzać?: rozważania o skutecznym planowaniu pracy z dziećmi oraz młodzieżą niepełnosprawnymi intelektualnie i z autyzmem [red. merytoryczna Grażyna Kowalczyk] – Warszawa: Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej
167. Twórczość plastyczna jako środek budowania kontaktu i komunikacji z dzieckiem autystycznym Otapowicz Dorota – Edukacja 2009 nr 3 s.104-109
168. Uczenie dzieci autystycznych w świetle teorii behawioralnej wraz z ilustracją – opisem trzech przypadków Bobkowicz Lucyna – Scholasticus 1995 nr 2 s.49-54
169. Uczeń autystyczny na lekcjach języka polskiego Woźniak Patrycja – Wychowawca 2010 nr 1 s.26-27
170. Uczeń autystyczny na lekcji języka obcego Wiechuła-Napiórkowska Beata – Języki Obce w Szkole 2010 nr 3 s.94-97
171. Uczeń z autyzmem w publicznej szkole masowej Krasiejko Izabela – Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 2008 nr 5 s.30-36
172. Uczeń z zespołem Aspergera Alenowicz Magdalena – Życie Szkoły 2015 nr 3 (5) s.22-27
173. Uczeń z zespołem Aspergera: praktyczne wskazówki dla nauczyciela Święcicka Joanna – Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls” 2010
174. Uczeń z zespołem Aspergera w klasie Łucjanek Agnieszka – Dyrektor Szkoły 2015 nr 7 s.50-53
175. Uczeń z zespołem Aspergera w szkole Łucjanek Agnieszka – Dyrektor Szkoły 2015 nr 6 s.56-58
176. Uczeń z zespołem Aspergera. Praktyczne wskazówki dla nauczyciela Rec. Joanna Święcicka – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls” 2010
177. Uczę się rozumieć innych: emocje i gesty Blok Beata [i in.] – Gdańśk: Wydawnictwo Harmonia 2013
178. Uzależnienia behawioralne a zaburzenia okresu dzieciństwa i adolescencji – cz. I Mastalerz Magda – Remedium 2015 nr 3 s.10-11
179. W każdym z nas drzemie As. Z Tonym Attwoodem rozmawia Paulina Pająk [spektrum autyzmu] Charaktery 2014 nr 9 s.62-67
180. W strachu przed światem – o uczniu z zespołem Aspergera Jonakowska Ewa – Życie Szkoły 2013 nr 8 s. 36-39
181. Wczesna diagnoza dziecka z zespołem Aspergera Błaszczyk-Kowalska Sylwia – Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 2014 nr 10 s. 42-45
182. We mgle nadziei: choć diagnozuje się coraz więcej przypadków autyzmu, nadal nie opracowano jego skutecznej terapii. Zdesperowani rodzice próbują więc ryzykownych metod alternatywnych Shute Nancy – Świat Nauki 2010 nr 11 s. 66-71
183. Wielokierunkowe podejście do diagnozy i wspomagania osób z autyzmem (optymalizacja) Błeszyński Jacek – Szkoła Specjalna 2009 nr 1 s.18-24
184. Właściwości mowy w autyzmie wczesnodziecięcym (na przykładzie wypowiedzi 8-letniego chłopca) Pawłowska Halina – Szkoła Specjalna 1999 nr 1 s.40-46
185. Wokół autyzmu: fakty, skojarzenia, refleksje Olechnowicz Hanna- Wwa: WSiP 2004
186. Wspieranie rozwoju dziecka z zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej Kozdroń Agnieszka – Bliżej Przedszkola 2014 nr 12 s.24-26
187. Wspomaganie rozwoju dzieci z zespołem Downa: teoria i praktyka /pod red. Bogusławy Beaty Kaczmarek – Kraków: „Impuls” 2014
188. Wspomaganie rozwoju osób z autyzmem: teoria, metodyka, przykłady /red. nauk. Jacek J. Błeszyński/ – Kraków: „Impuls” 2004
189. Współwystępowanie autyzmu i zespołu Downa – kontrowersje i trudności diagnostyczne Gołaska Paulina – Remedium 2012 nr 11 s.24-25
190. Wybrane formy terapii i rehabilitacji osób z autyzmem /pod red. nauk. Ewy Pisuli i Doroty Danielewicz/ – Kraków: „Impuls” 2005
191. Wychowanie dziecka autystycznego. W: Dysharmonie rozwoju: problemy diagnozy i terapii. Rojowska Romualda – Kraków 1994
192. Wykorzystanie metody ruchu rozwijającego Weronki Sherborne w pracy z dziećmi z zaburzeniami Pilecka-Zouaidia Justyna – Katecheta 2010 nr 10 s.68-72
193. Wykorzystanie profilu psychoedukacyjnego PEP-R Schoplera w praktyce szkolnej – zasady procesu badawczego dziecka z autyzmem i przydatne wskazówki Patyk Katarzyna – Szkoła Specjalna 2009 nr 4 s.293-301
194. Z badań nad inteligencją i zdolnościami dzieci autystycznych Winczura Barbara – Szkoła Specjalna 2000 nr 5 s.235-241
195. Zabawy dla dzieci z autyzmem Sabik Magdalena, Szczypczyk Anna – Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia 2012
196. Zabawy dziecka autystycznego Pieróg Marta – Edukacja i Dialog 2005 nr 7 s.30-34
197. Zaburzenia autystyczne u dzieci Pisula Ewa – Nowa Szkoła 1992 nr 7 s.409-412
198. Zaburzenia ze spektrum autyzmu – przegląd teorii Gołaska Paulina – Remedium 2011 nr 10 s.6-7
199. Zagadnienia mowy w autyzmie wczesnoszkolnym Pawłowska Halina – Szkoła Specjalna 1997 nr 2 s.67-70
200. Zajęcia muzykoterapeutyczne dla dzieci z autyzmem Jędrzejczyk Iwona – Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 2013 nr 2 s.21-22
201. Zastosowanie komunikacji alternatywnej i wspomagającej w pracy z dzieckiem z autyzmem – z doświadczeń młodego nauczyciela Cychowska Magdalena – Szkoła Specjalna 2010 nr 5 s.375-379
202. Zespół Aspergera Kowalczuk Piotr – Przegląd Oświatowy 2010 nr 14 s. 15
203. Zespół Aspergera – aspekt teoretyczny Pilecka-Zouaidia Justyna – Katecheta 2009 nr 10 s.64-68
204. Zespół Aspergera – zaburzenie, diagnoza, terapia Mysior Radosław – Dyrektor Szkoły – 2014 nr 7 s.54-57
205. Zespół Aspergera: inny mózg, inny umysł Rynkiewicz Agnieszka – Gdańsk: Wydawnictwo „Harmonia” 2009
206. Zespół Aspergera i wysokofunkcjonujący autyzm. Inny mózg. Inny umysł Rynkiewicz Agnieszka – Edukacja i Dialog 2009 nr 6 s.20-25
207. Zrozumieć autyzm Jezierska Ludmiła – Pomorskie 2012 nr 4 s.5
208. Zrozumieć świat ucznia z zespołem Aspergera Borkowska Agnieszka – Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia 2010
209. Życie bez metafory. Płacz bez łez: listy rodziców dzieci autystycznych /oprac. Magdalena Grodzka-Gużkowska/ Warszawa: „Prószyński i S-ka”, 2006 ; Peter Szatmari. Uwięziony umysł : opowieść o ludziach z autyzmem. – Kraków: „Znak” 2007